LES ACTIVITATS I LA SEVA AVALUACIÓ
1. Amb la primera activitat dividirem la classe en grups i cadascú haurà d'apuntar lo que destaquen del que han après a les unitats didàctiques anteriors. Després hauran de respondre a una sèrie de preguntes. L'objectiu és fer un recull a partir del qual començar la part d'antiglobalització.
Pel que fa a l'avaluació, amb aquesta activitat no n'hi pot haver, ja que serveix només per fer un repàs a tot lo que s'ha estudiat prèviament.
2. La segona activitat, ja entra més en matèria. Consisteix en passar dos vídeos en el que s'explica què és la globalització des d'una manera més alternativa, comentar-los i després contestar unes quantes preguntes. A més incorpora un petit exercici, una pregunta que hauran de portar amb la resposta pel següent dia. Amb això es vol intentar que els alumnes es plantegin si és possible una altre tipus d'organització mundial.
L'avaluació d'aquesta activitat s'haurà de basar pràcticament en la participació i en l'interès demostrat pels alumnes, ja que si els alumnes desconeixen les respostes, no per això tindran menys nota.
3. Amb aquesta activitat es volen mostrar als alumnes les opinions de gent contrària a la globalització, això es farà a través de quatre vídeos. Són bastant curts, però si es necessita, es poden seleccionar parts concretes dels vídeos i passar-les als alumnes. Pel que fa a l'exercici que han de fer, l'hem escollit perquè els alumnes vegin que no només hi ha una veu a la que seguir i amb la que no s'hi pot discutir, sinó que la nostra intenció és que vegin que hi ha gent que discrepa i que ho fa amb força, que hi ha gent que es surt de la via marcada pel poder i que aconsegueix fer-se sentir.
L'avaluació d'aquesta activitat sí que pot ser una mica més completa, ja que entregaran un full redactat amb tota la informació que han de buscar. Cert que la participació és important també, però creiem que l'avaluació es pot basar en si han recollit totes les dades necessàries per comprendre l'estratègia de lluita que ha tocat a cada grup.
4. L'última activitat vol ser un resum de tot allò tractat en aquesta unitat didàctica. Un resum que es vol portar a la pràctica en qualitat de judici. Cada grup haurà de defensar la seva postura. Com a professor, si vols, pots recordar al grup que discrepa que poden "fer servir" de la manera que ells trobin més adients, qualsevol de les estratègies de lluita que s'han tractat a l'activitat tres. Això pot portar el judici, a no només un "debat dins d'un jutjat", sinó que els alumnes poden portar-ho fora. És a dir, els alumnes poden fer veure que a fora del jutjat on estan fent aquest debat, hi està havent una concentració, per exemple. O allò que se'ls acudeixi, si volen. L'altra part, haurà de decidir també com reacciona davant d'això.
L'avaluació d'aquesta última activitat, creiem que únicament es pot basar en la participació i en la inventiva dels alumnes (això últim com a plus, si només fan el debat no se'ls baixarà pas la nota).